Szkoła doktorska
kontakt
Dyrektor
prof. AJP dr hab. Joanna Rychter
pokój nr 224, budynek 7
ul. Chopina 52
66-400 Gorzów Wielkopolski
e-mail: jrychter@ajp.edu.pl
Sekretariat
pokój nr 225, budynek 7
ul. Chopina 52
66-400 Gorzów Wielkopolski
tel. 95-7216-035
e-mail: szkola-doktorska@ajp.edu.pl
Wykaz dokumentów wymaganych w rekrutacji do szkoły doktorskiej, przedstawianych do wglądu przez kandydata w terminach wskazanym przez Rektora:
1) podanie o przyjęcie do szkoły doktorskiej wygenerowane z systemu IRK wraz z ankietę osobową zawierającą dane kontaktowe oraz wskazującą dyscyplinę naukową (obowiązujący kandydatów wzór podania jest dostępny w systemie IRK);
2) CV z opisem zamierzeń badawczych i wykazem dotychczasowego dorobku naukowego kandydata;
3) oświadczenie kandydata, że nie jest doktorantem w innej szkole doktorskiej;
4) oryginał, odpis lub poświadczona za zgodność z oryginałem przez AJP lub notariusza kopia dyplomu ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na polskiej uczelni albo zaświadczenie o ukończeniu wymienionych studiów zawierające wynik studiów, który zostanie określony w treści dyplomu, oraz informację o skali ocen obowiązującej w uczelni1 (w przypadku przyjęcia do szkoły doktorskiej dyplom lub odpis dyplomu ukończenia studiów należy złożyć niezwłocznie po jego otrzymaniu;
5) dyplom ukończenia studiów na zagranicznej uczelni, uprawniający do ubiegania się o nadanie stopnia naukowego doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, lub inny dokument ukończenia studiów za granicą, uznany, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów uzyskanych za granicą lub na podstawie umowy międzynarodowej, za równoważny polskiemu dyplomowi ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich ‒ w przypadku kandydata, który ukończył studia za granicą; dyplom lub inny dokument powinien być opatrzony poświadczeniem w formie:
a) apostille – jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r. znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938),
b) legalizacji – w pozostałych przypadkach;
6) suplement do dyplomu lub wykaz uzyskanych ocen lub karat przebiegu studiów, w przypadku gdy na dyplomie ukończenia studiów na zagranicznej uczelni brak jest informacji o uzyskanej ocenie i skali ocen ‒ w przypadku kandydata, który ukończył studia za granicą3;
7) dokumenty potwierdzające dorobek naukowy (osiągnięcia naukowe), kwalifikacje lub inne osiągnięcia kandydata za okres ostatnich 5 lat, w szczególności: kopia publikacji bądź zaświadczenia o publikacjach przyjętych do druku, certyfikat językowy na poziomie co najmniej B2, zaświadczenia o udziale w projektach badawczych, o uczestnictwie w konferencjach naukowych, potwierdzające przyznanie nagrody naukowej, odbycie stażu lub członkostwo w kole naukowym, w programach wymiany studentów, o uzyskanych nagrodach i wyróżnieniach oraz stypendiach naukowych, informacje o patentach i zgłoszeniach patentowych; w przypadku dokumentu sporządzonego w języku innym niż polski lub angielski, kandydat składa również odpis tego dokumentu w tłumaczeniu na język polski lub angielski;
8) potwierdzenie dokonania przelewu opłaty rekrutacyjnej – 150,00 zł.;
9) aktualna fotografia kandydata w wersji papierowej w formacie jak do dowodu osobistego;
10) zaświadczenia (fakultatywnie), że dyplom ukończenia studiów uprawnia w kraju, w którym został wydany do podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej (w przypadku, gdy informacja taka nie jest zamieszczona na dokumencie uprawniającym do podjęcia kształcenia).