Akademickie Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Kontakt
Akademickie Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Dyrektor
mgr Marcin Szott
tel.: 95 7216 083
e-mail: mszott@admin
ul. Fryderyka Chopina, budynek nr 5, pokój 202
66-400 Gorzów Wielkopolski
Projekty/granty
mgr Katarzyna Półrolniczak
tel.: 95 7279 515
e-mail: acitt@ajp.edu.pl
ul. Fryderyka Chopina, budynek nr 5, pokój 214
66-400 Gorzów Wielkopolski
II Lubuska Szkoła Letnia „Prawo na rzecz inkluzji społecznej”
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Wartość dofinansowania projektu: 117.700,00 PLN.
Całkowita wartość projektu: 130.820,00 PLN.
Termin realizacji: 01.12.2024 – 31.10.2025
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”
Cele: Celem projektu jest promowanie znaczenia badań w naukach prawnych i dyscyplinach pokrewnych oraz wypracowanej na ich podstawie wiedzy naukowej w procesie budowy inkluzywnego społeczeństwa. Jest adresowany do studentów i studentek z ośrodków akademickich w całej Polsce. Projekt stanowi uzupełnienie procesu nauczania formalnego na poziomie studiów wyższych, realizując ideę life-long learningu. Stanowi także realizację postulatu edukacji z zakresu praw człowieka realizowanej na rożnych poziomach i w różnych formatach, w sposób dostosowany do zdolności percepcyjnych odbiorców.

Pogranicze polsko-niemieckie 1945-2025. Przemiany historyczne, społeczne i kulturowe
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Wartość dofinansowania projektu: 84.920,00 PLN.
Całkowita wartość projektu: 95.920,00 PLN.
Termin realizacji: 01.12.2024 – 30.11.2026
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”
Cele: Celem projektu jest upowszechnienie wiedzy wśród uczniów szkół średnich dotyczącej przemian, jakie zaszły na pograniczu polsko-niemieckim na przestrzeni 80. lat. Zakres tych przemian dotyczących aspektów historycznych, społecznych i kulturowych stanowi istotny fundament dla uświadomienia młodzieży dorobku pogranicza polsko-niemieckiego w aspekcie wielokulturowego uczenia się siebie nawzajem.

Tatarzy – tożsamościowy „polski orient” na Ziemiach Zachodnich i Północnych
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Wartość finansowania projektu: 336.297,50 PLN.
Termin realizacji: 14.03.2024 – 14.03.2027
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”
Cele: Życie współczesne tatarskich wyznawców islamu na ziemiach zachodnich i północnych Polski – ukazanie złożonych losów mieszkańców Kresów II RP poprzez pryzmat dziejów poszczególnych rodzin tatarskich – w okresie międzywojennym, w okresie sowieckiej i niemieckiej okupacji oraz po zakończeniu II wojny światowej. Należy zaznaczyć, że to właśnie II RP kształtowała postawy obywatelskie Kresowian poprzez głębokie wpojenie im patriotyzmu, pokazanie związku Tatarów polskich z terenem Polski północno-zachodniej – w kontekście historycznym i współczesnym, odwołanie się do świadków historii, zebranie, opracowanie i prezentacja materiałów w ramach przedsięwzięć edukacyjnych opowiadających o osadnictwie Tatarów polskich, którzy wskutek następstw II wojny światowej zostali wykorzenieni z rodzimej gleby i osiedlili się w ramach tzw. repatriacji po 1945 r. na ziemiach zachodnich i północnych Polski i wnieśli istotny wkład w ich rozwój.

Generator innowacji dla przemysłu 4.0
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Edukacji i Nauki
Wartość dofinansowania projektu: 1.946.450,00 PLN.
Całkowita wartość projektu: 1.970.750,00 PLN.
Termin realizacji: 06.05.2022 – 06.05.2024
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa”
Cele: Celem projektu jest wsparcie procesów innowacyjności oraz komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych wnioskodawcy. Projekt kończy się wymiernymi wynikami, które gwarantują wybranym w procesie projektowym uczestnikom posadowienie rozwiązań/innowacji w rzeczywistym, komercyjnym ekosystemie jaki stanowi Showroom Innowacji IoT.

Akademia równych szans – zwiększanie dostępności Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim dla osób z niepełnosprawnościami
Źródło finansowania projektu: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wartość dofinansowania projektu: 3.269.325,5 PLN.
Termin realizacji: 01.01.2020 – 31.10.2023
Cele: Głównym założeniem projektu jest zwiększenie dostępności AJP dla osób
z niepełnosprawnościami poprzez dostosowanie wewnętrznych procesów i procedur,
w szczególności rekrutacji, kształcenia oraz działalności naukowej, uwzględniając wszystkie rodzaje niepełnosprawności oraz 6 obszarów dostępności.

„AKADEMIA 2.0” rozwój AJP w Gorzowie Wielkopolskim
Źródło finansowania projektu: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wartość dofinansowania projektu: 5.868.391,26 PLN.
Termin realizacji: 01.07.2019 – 31.12.2023
Cele: Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Projekt pozwoli na przygotowanie przyszłych absolwentów do wkroczenia na rynek pracy z umiejętnościami wymaganymi do podjęcia dobrze płatnej pracy. Celem projektu jest wzmocnienie rozwoju uczelni poprzez podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, stworzenie otwartych zasobów edukacyjnych oraz wsparcie w informatyczne narzędzia zarządzania oraz wsparcie realizacji studiów na kierunkach bezpieczeństwo narodowe i zarządzanie a także podniesienie kompetencji studentów AJP.

Kompleksowy program rozwoju AJP w Gorzowie Wielkopolskim = WYSOKA JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA + WYKWALIFIKOWANE KADRY DLA GOSPODARKI
Źródło finansowania projektu: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wartość dofinansowania projektu: 7.377.120,63 PLN.
Termin realizacji: 01.08.2018 – 31.12.2023
Cele: Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Projekt pozwoli
na przygotowanie przyszłych absolwentów do wkroczenia na rynek pracy z umiejętnościami wymaganymi do podjęcia dobrze płatnej pracy. Celem projektu jest wzmocnienie i rozwój uczelni poprzez podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, stworzenie otwartych zasobów edukacyjnych oraz wsparcie w informatyczne narzędzia zarządzania oraz wsparcie realizacji studiów na kierunku logistyka o profilu praktycznym a także podniesienie kompetencji studentów AJP.

Rozwój kadr dla sektora usług dla biznesu w Gorzowie Wielkopolskim
Źródło finansowania projektu: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Wartość dofinansowania projektu: 5.729.747,32 PLN.
Termin realizacji: 01.06.2020 – 31.12.2023
Cele: Rozwój kadr dla sektora usług dla biznesu zakładający obligatoryjną współpracę
z przedsiębiorstwami w dostosowaniu i realizacji programów kształcenia do potrzeb społeczno-gospodarczych. Realizacja projektu jest elementem rozpoczynającym długofalową strategię rozwoju uczelni, podnoszenia kompetencji osób studiujących na Wydziale Technicznym AJP i współpracy z Centrami IT, B+R.

Kształcenie w kierunku ekologicznego Przemysłu 4.0 – wzmocnienie potencjału kadr
Źródło finansowania projektu: Erasmus +
Wartość dofinansowania projektu: 91.721,00 EUR.
Termin realizacji: 01.12.2021 – 01.12.2024
Cele: Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów, absolwentów i pracowników AJP w zakresie ekologicznego Przemysłu 4.0. Nastąpi poprawa sytuacji ludzi młodych na rynku pracy, a także sytuacja przedsiębiorstw, ponieważ końcowym efektem będą odpowiednio przygotowane kadry.

Between hate and equality: The EU as a guard of human rights and non-discriminatio
Źródło finansowania projektu: Erasmus +
Wartość dofinansowania projektu: 37.213,00 EUR.
Termin realizacji: 01.09.2021 – 31.08.2024
Cele: Projekt dotyczy przeciwdziałania dyskryminacji i przestępstwom motywowanym dyskryminacją, w tym – mowie nienawiści, w szczególności ze względu na płeć i orientację seksualną w UE i obowiązków z tego wynikających dla państw członkowskich na przykładzie Polski. Projekt opiera się na założeniu, że ogromną rolę w zabezpieczeniu wartości Unii Europejskiej, jakimi są zapewnienia poszanowania godności wszystkich osób i ich równych praw oraz skorelowanych z nimi celów integracji, odgrywa edukacja z zakresu studiów europejskich, promująca unijne wartości (w tym przypadku – ochronę praw człowieka), podnosząca wiedzę na temat założeń i celów integracji europejskiej i uwrażliwiająca młodych ludzi na kluczowe dla budowy sprawiedliwego i inkluzyjnego społeczeństwa potrzebę ochrony praw człowieka.

Romowie w obliczu integracji – od stereotypów i uprzedzeń do poszanowania i tolerancji
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Edukacji i Nauki
Wartość dofinansowania projektu: 17.625,00 PLN.
Termin realizacji: październik 2022
Cele: Nabycie kompetencji do niwelowania stereotypów i uprzedzeń wobec Romów, nabycie kompetencji umożliwiających funkcjonowanie w środowisku wielokulturowym, pobudzenie aktywizacji społecznej uczestników warsztatów.

Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej 2022-2024 w Gorzowie Wielkopolskim
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
Wartość dofinansowania projektu: 637.500,00 PLN.
Termin realizacji: luty 2022 – grudzień 2024
Zadanie publiczne finansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej 2022-2024″
Cele: Celem działalności sieci Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej jest przybliżenie obywatelom priorytetów polskiej polityki zagranicznej oraz wzmocnienie kanałów współpracy pomiędzy MSZ, jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi, placówkami edukacyjnymi i naukowymi oraz innymi podmiotami, których działalność obejmuje szeroko rozumianą współpracę międzynarodową.

Procesy inkluzji imigrantów pochodzenia ukraińskiego w społeczeństwie polskim na przykładzie województwa lubuskiego.
Źródło finansowania projektu: Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP
Wartość dofinansowania projektu: 89.100,00 PLN.
Termin realizacji: maj – grudzień 2022
Zadanie publiczne finansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2022”
Cele: Projekt ma na celu przeciwdziałanie fałszywej narracji dotyczącej warunków inkluzji migrantów pochodzenia ukraińskiego poprzez zbadanie, prezentację i popularyzację czynników inkluzji pozytywnie wpływających na relację społeczeństw.
