
UWAGA!!!
PRZEDMIOT WYCHOWANIE FIZYCZNE JEST OBOWIĄZKOWY DLA STUDENTÓW I ROKU (studiów licencjackich, inżynierskich, 26+ oraz jednolitych magisterskich) WSZYSTKICH KIERUNKÓW STUDIÓW STACJONARNYCH W WYMIARZE 60 GODZIN
PLAN ZAJĘĆ
sem. letni 2022/2023
PLANY MOGĄ ULEC ZMIANIE !!!
Informacje o zmianach w planie zajęć (odwoływane, przekładane zajęcia) będą umieszczane na indywidualnych kontach studentów w Wirtualnym Dziekanacie (eHMS).
ORGANIZACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2022/2023
Studia stacjonarne/studia niestacjonarne
40-22 ZR załącznik - organizacja roku akademickiego 2022-2023.pdf
Zapisy WF
informacja o zapisach na wf.docx
plan wf 2022-2023 sem. letni-2.docx
STUDIA STACJONARNE / STACJONARNE 26 PLUS
kierunek: ADMINISTRACJA
kierunek: BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
Bezpieczeństwo narodowe I stopień.pdf
Bezpieczeństwo narodowe II stopień.pdf
ĆWICZENIA 26+
kierunek: KRYMINOLOGIA STOSOWANA
Ostatnia aktualizacja:23.03.2023r.
STUDIA NIESTACJONARNE
kierunek: ADMINISTRACJA
ADMINISTRACJA niestacjonarne I.doc
ADMINISTRACJA niestacjonarne II.doc
kierunek: BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE niestacjonarne I.doc
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE niestacjonarne II.doc
kierunek: KRYMINOLOGIA STOSOWANA
KRYMINOLOGIA STOSOWANA niestacjonarne I.doc
PLANY MOGĄ ULEC ZMIANIE !!!
Informacje o zmianach w planie zajęć (odwoływane, przekładane zajęcia) będą umieszczane na indywidualnych kontach studentów w Wirtualnym Dziekanacie (eHMS).
Ostatnia aktualizacja: 24.03.2023r.
Praktyki Studenckie na Wydziale Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego
Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, odbywający studia na kierunkach prowadzonych na Wydziale Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego, zobowiązani są odbyć praktyki zawodowe.
Szczegółowe informacje dotyczące programu praktyki, jej celów, wymiaru i obowiązków studentów zawiera Regulamin Praktyk Zawodowych oraz Program Praktyk dla poszczególnych kierunków studiów.
Opiekunowie praktyk
Opiekun praktyk na kierunku ADMINISTRACJA
dr Mariusz Macudziński
pokój 211
e-mail: m.macudzinski@op.pl
Dyżury dla studentów: I wtorek 13.00-14.30
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
Opiekun praktyk na kierunku BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
dr Andrzej Skwarski
pokój 206
e-mail: askwarski@ajp.edu.pl
Dyżury dla studentów: II wtorek, godz. 15.00-16.30
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
Opiekun praktyk na kierunku KRYMINOLOGIA STOSOWANA
dr Rober Słabuszewski
pokój 225
e-mail: slabuszewski@poczta.onet.pl
Dyżury dla studentów: II wtorek, godz. 17.00-18.30
Sposób prowadzenia dyżuru: kontakt bezpośredni
TOK POSTĘPOWANIA:
KROK 1: Student, w celu odbycia praktyki, znajduje we własnym zakresie jednostkę administracji publicznej, instytucję lub przedsiębiorstwo dające gwarancję zrealizowania założeń programowych praktyki lub korzysta z możliwości realizacji praktyk w instytucji, z którą WAiBN ma podpisane porozumienie.
KROK 2: Po dokonaniu wyboru podmiotu przyjmującego go na praktykę, student zobowiązany jest do:
a) pobrania ze strony internetowej dwóch egzemplarzy druku porozumienia o organizację praktyk (załącznik nr 1 do regulaminu) lub oświadczanie o przyjęciu na praktykę (załącznik nr 3 do regulaminu) oraz w sytuacji jeśli instytucja przyjmująca wymaga – skierowania na praktykę (załącznik nr 2 do regulaminu),
b) wypełnienia obu egzemplarzy porozumienia lub oświadczenia w zakresie: dokładnej nazwy organizatora praktyki, osoby upoważnionej do reprezentowania tego organizatora w sprawach związanych z praktykami studenckimi, siedziby organizatora praktyki oraz terminu odbywania praktyki,
c) wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania praktyki,
d) złożenia w dziekanacie wypełnionych egzemplarzy porozumienia lub oświadczenia celem uzyskania zgody Dziekana na odbycie praktyki u wskazanego organizatora i okazanie dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania praktyki.
Student, zobowiązany jest dokonać wyżej wymienionych czynności do:
- 30 listopada I semestru (w związku z zaliczeniem I semestru studiów I stopnia na kierunku administracja) lub do 30 kwietnia II oraz IV semestru (w związku z zaliczeniem III semestru studiów I stopnia i III semestru studiów II stopnia na kierunku administracja oraz V semestru studiów I stopnia na kierunku administracja) lub do 20 grudnia I oraz III semestru (w związku z zaliczeniem II semestru studiów I stopnia i II semestru studiów II stopnia oraz IV semestru studiów I stopnia na kierunku administracja)
- 30 kwietnia II semestru oraz IV semestru (w związku z zaliczeniem III semestru studiów I i II stopnia oraz V semestru studiów I stopnia na kierunku bezpieczeństwo narodowe) lub do 20 grudnia I semestru (w związku z zaliczeniem II semestru studiów II stopnia na kierunku bezpieczeństwo narodowe) albo
- 30 listopada I semestru (w związku z zaliczeniem I semestru studiów na kierunku kryminologia stosowana) lub do 30 kwietnia II oraz IV semestru (w związku z zaliczeniem III i V semestru studiów na kierunku kryminologia stosowana) lub do 20 grudnia I oraz III semestru (w związku z zaliczeniem II i IV semestru studiów na kierunku kryminologia stosowana)
dotyczy studentów rozpoczynających rok akademicki 1 października albo
- do 20 grudnia II oraz IV semestru (w związku z zaliczeniem III i V semestru studiów na kierunku kryminologia stosowana) - dotyczy studentów rozpoczynających rok akademicki 1 lutego
danego roku akademickiego (tj. przed rozpoczęciem praktyki) w dziekanacie dokumentów, o których mowa w pkt. c i d, celem uzyskania zgody opiekuna na odbycie praktyki we wskazanym miejscu.
Wydziałowy opiekun praktyk informuje studentów ogłoszeniem na stronie internetowej o możliwości odebrania podpisanych porozumień.
KROK 3: Student pobiera w dziekanacie: porozumienie, indywidualne skierowanie (na życzenie instytucji przyjmującej na praktykę) oraz STUDENCKĄ KARTĘ PRAKTYK, z którymi to udaje się do instytucji przyjmującej go na praktyki.
Zobowiązany jest jednocześnie do dołączenia do w/w dokumentów Regulaminu praktyk, Programu praktyk oraz ankiety ewaluacyjnej dla pracodawców, które dostępne są do pobrania na stronie internetowej Wydziału.
KROK 4: Opiekun praktyk lub przełożony studenta w instytucji przyjmującej, wypełnia KARTĘ PRAKTYK w części dla niego przeznaczonej.
KROK 5: Student wypełnia KARTĘ PRAKTYK w części dla niego przeznaczonej.
KROK 6: W wyznaczonym terminie (ogłoszenie na stronie internetowej Wydziału), student zdaje wydziałowemu opiekunowi praktyk, prawidłowo wypełnioną STUDENCKĄ KARTĘ PRAKTYK oraz ANKIETĘ EWALUACYJNĄ.
Dokumenty niezbędne do podjęcia i realizacji praktyk studenckich dla studentów Wydziału Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego
rozpoczynających studia w r.a. 2020/2021, 2021/2022 oraz 2022/2023
na kierunku: Administracja, Bezpieczeństwo Narodowe, Kryminologia stosowana
1a.Regulamin praktyk ADM I stopień- dla rozpoczynających studia 1.10.2021/22/.doc
1b.Regulamin praktyk ADM II stopień - dla rozpoczynających studia 1.10.2021/22/.doc
1c.Regulamin praktyk BN I stopień - dla rozpoczynających studia 1.10.2021/22.doc
1d.Regulamin praktyk BN II stopień - dla rozpoczynających studia 1.10.2021/22.doc
1e.Regulamin praktyk KS I stopień -dla rozpoczynających studia 1.10.2021/22.doc
Załącznik nr 1 - porozumienie.doc
Załącznik nr 2- oświadczenieo przyjęciu na praktykę.doc
Załącznik nr 3 - skierownanie na praktykę.doc
Załącznik nr 4 - wniosek o odbycie praktyki w innym terminie.doc
Załącznik nr_5-_karta_praktyki.docx
1a.Regulamin praktyk BN I stopień -dla rozpoczynających studia 1.10.2020-2.doc
1b.Regulamin praktyk BN II stopień -dla rozpoczynających studia 1.10.2020.doc
1c.Regulamin praktyk ADM I stopień - dla rozpoczynajacych studia 1.10.2020.doc
1d.Regulamin praktyk ADM II stopień - dla rozpoczynających studia 1.10.2020.doc
1e.Regulamin praktyk KS I stopień - dla rozpoczynających studia 1.10.2020.doc
Załącznik nr 1 do Regulaminu praktyk - porozumienie.doc
Załącznik nr 2 do Regulaminu praktyk - skierownanie na praktykę.doc
Załącznik nr 3 do Regulaminu praktyk - oświadczenie o przyjęciu na praktykę.doc
Załącznik nr 4 do Regulaminu praktyk - wniosek o odbycie praktyki w innym terminie.doc
Załącznik nr 5a do Regulaminu praktyk - karta praktyki ADM I stopień.docx
Załącznik nr 5b do Regulaminu praktyk - karta praktyki ADM II stopień.docx
Załącznik nr 5c do Regulaminu praktyk - karta praktyki BN I stopień.docx
Załącznik nr 5d do Regulaminu praktyk - karta praktyki BN II stopień.docx
Załącznik nr 5e do Regulaminu praktyk - karta praktyki KS I stopień.docx
2. Ankieta ewaluacyjna dla pracodawców
3a. Program praktyk I stopień ADM
3b. Program praktyk II stopień ADM
3c. Program praktyk I stopień BN
3dc Program praktyk II stopień BN
3e.Program praktyk I stopień KS.doc
Lista firm z porozumieniami dla kierunku Administracja.doc
Lista firm z porozumieniami dla kierunku Bezpieczństwo Narodowe.doc
Dokumenty niezbędne do podjęcia i realizacji praktyk studenckich dla studentów Wydziału Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego
rozpoczynających studia w r.a. 2018/2019
na kierunku: Administracja, Bezpieczeństwo Narodowe, Kryminologia stosowana
1a. Regulamin praktyk - dla rozpoczynających studia 1.10.2018
2. Załącznik nr 1 do Regulaminu praktyk - Porozumienie
3. Oświadcznie o zatrudnieniu zgodnym z kierunkiem studiów
4. Wniosek o zaliczenie części lub całości praktyki
5. Wniosek o zgodę na odbycie praktyki w innym terminie
6. Ankieta ewaluacyjna dla pracodawców
7a. Ankieta dla pracodawców - I stopień ADM
7b. Ankieta dla pracodawców - II stopień ADM
7c. Ankieta dla pracodawców - I stopień BN
7d. Ankieta dla pracodawców - II stopień BN
7e. Ankieta dla pracodawców - I stopień KS
8. Program praktyk I stopnia ADM
9. Program praktyk II stopień ADM
10. Program praktyk I stopnia BN
11. Program praktyk II stopień BN
12. Program praktyk I stopień KS
Lista firm z porozumieniami dla kierunku Bezpieczństwo Narodowe.doc
Semestr zimowy r.a. 2022/2023
Sesja egzaminacyjna: | 06.02.2023r. | - | 19.02.2023r |
Sesja poprawkowa: | 27.02.2023r. | - | 12.03.2023r. |
Ostateczny termin wprowadzenia ocen z zaliczeń do protokołu elektronicznego mija z dniem 05.02.2023r.
Ostateczny termin wprowadzenia ocen po sesji egzaminacyjnej do protokołu elektronicznego mija z dniem 19.02.2023r.
Ostateczny termin wprowadzenia ocen z zaliczeń i egzaminów poprawkowych do protokołu elektronicznego mija z dniem 12.03.2023r.
Semestr letni r.a. 2022/2023
Sesja egzaminacyjna: | 23.06.2023r. | 06.07.2023r. | |
Sesja poprawkowa: | 01.09.2023r. | - | 14.09.2023r. |
Ostateczny termin wprowadzenia ocen z zaliczeń do protokołu elektronicznego mija z dniem 22.06.2023r.
Ostateczny termin wprowadzenia ocen po sesji egzaminacyjnej do protokołu elektronicznego mija z dniem 06.07.2023r.
Ostateczny termin wprowadzenia ocen z zaliczeń i egzaminów poprawkowych do protokołu elektronicznego mija z dniem 14.09.2023r.
Harmonogram sesji do pobrania
Ostatnia aktualizacja:6.02.2023r.
SESJA EGZAMINACYJNA
ADMINISTRACJA - sesja egzaminacyjna sem. zimowy r.a. 2022-23.pdf
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE - sesja egzaminacyjna sem. zimowy r.a. 2022-23.pdf
KRYMINOLOGIA STOSOWANA - sesja egzaminacyjna sem. zimowy r.a. 2022-23.pdf
Harmonogram sesji egzaminacyjnej w semestrze zimowym roku akademickiego 2022.pdf
SESJA POPRAWKOW
Harmonogram sesji poprawkowej.pdf
Ostatnia aktualizacja: 07.03.2023r.
PRAWA I OBOWIĄZKI
1. Indywidualna organizacja studiów.doc
2. Podjecie studiów na drugiej specjalności.doc
3. Zmiana specjalności w ramach kierunku studiów.doc
4. Podjęcie studiów na drugim kierunku.doc
5. Zmiana kierunku studiów.doc
6. Przeniesienie do innej uczelni.doc
7. Przeniesienie z innej uczelni.doc
9. Oświadczenie o rezygnacji.doc
10. Oświadczenie o zmianie nazwiska, adresu.doc
11. Wniosek o przeniesienie ocen w związku ze wznowienieniem studiów.doc
12. Wniosek o przeniesienie ocen w związku z przeniesieniem z innej jedn. organizacyjnej AJP - z innej uczelni.doc
ZALICZENIE SEMESTRU I ROKU STUDIÓW
11. Rejestracja z długiem kredytowym.doc
ZALICZENIA
EGZAMINY
14. Usprawiedliwienie nieobecnosci na egzaminie.doc
RYGORY
15. Powtarzanie semestru lub roku.doc
URLOPY
PRAKTYKI
19. Odbycie praktyki w innym terminie.doc
PRACA DYPLOMOWA/EGZAMIN DYPLOMOWY
21. Przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej.doc
22. Indywidualny termin egzaminu dyplomowego.doc
23. Wyznaczenie drugiego terminu egzaminu dyplomowego.doc
INNE
24. Oświadczenie o zmianie promotora.doc
26. Zmiana grupy ćwiczeniowej - lab..doc
28. Wniosek o uchylenie decyzji.doc
29. Wniosek o dyplom w języku obcym.doc
Wszystkie konsultacje odbywają się w trybie zdalnym
Administracja studia I stopnia
I rok - dr Ewa Szuber-Bednarz
dyżur:
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
email: eszuber-bednarz@ajp.edu.pl
II rok - mgr Tomasz Klemt
dyżur: I,II tydzień wtorek, godz. 14.00-14.45
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
email: tklemt@ajp.edu.pl
III rok - dr Bogna Wach
dyżur: I tydzień wtorek, godz. 10.00-11.30
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
pokój 214 , blok 7
email: bwach@ajp.edu.pl
Administracja studia II stopnia
I i II rok- dr Piotr Krzyżanowski
dyżur: II tydzien wtorek, godz. 10.00-11.30
Sposób prowadzenia dyżuru: kontakt przez e-mail
pokój 214, blok 7
email: krzyzanowskipiotr2@gmail.com
Bezpieczeństwo Narodowe studia I stopnia
I rok - dr Waldemar Kaak
dyżur: każdy wtorek, godz. 15.30-16.15
Sposób prowadzenia dyżuru: kontakt przez e-mail
Pokój 406, blok 8
email: wkaak@ajp.edu.pl
II rok - dr Łukasz Budzyński
dyżur: II tydzień wtorek, godz. 12:00-13:30
Sposób prowadzenia dyżuru: kontakt przez e-mail lub pokój 210/7
email: lbudzynski@ajp.edu.pl
III rok - dr Waldemar Kaak
dyżur: każdy wtorek, godz. 15.30-16.15
Sposób prowadzenia dyżuru: kontakt przez e-mail
Pokój 406, blok 8
email: wkaak@ajp.edu.pl
Bezpieczeństwo Narodowe studia II stopnia
I i II rok - dr Tomasz Marcinkowski
dyżur: wtorek, godz. 10.00-10.45
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
pokój 206, blok 7
email: t_marcinkowski@poczta.onet.pl
Kryminologia stosowana studia I stopnia
I rok - mgr Rafał Taras
dyżur:
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
email: rtaras@ajp.edu.pl
II rok - mgr Dariusz Maciejewski
dyżur:I, II tydzień wtorek, godz. 10.00-10.45
Sposób prowadzenia dyżuru: MS Teams
email: d.maciejewski@ajp.edu.pl
III rok - dr Sylwia Gwoździewicz
dyżur: II tydzień wtorek, godz. 11.45-13.15
pokój 225, blok 7
e-mail: sgwozdziewicz@ajp.edu.pl
Opiekun koła: prof. AJP dr hab. Piotr Krzyżanowski
Zakres działania: rozwijanie warsztatu naukowego, pogłębianie i doskonalenie wiedzy z zakresu historii prawa, administracji i myśli politycznej, w dalszej perspektywie przygotowanie publikacji studenckich
Planowane spotkania koła: marzec 2020, kwiecień 2020, maj 2020, czerwiec 2020
Planowane wydarzenia: współpraca przy organizacji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Polskie rewolucje i przełomy. Od konfederacji barskiej do roku 1989” 28.04.2020. Członkowie koła będą moderować sesję studencko – doktorancką
IX Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Bezpieczeństwo RP w wymiarze narodowym i międzynarodowym”
Podczas IX Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Bezpieczeństwo RP w wymiarze narodowym i międzynarodowym” (Hel, 4-6.12.2022) wystąpiły studentki działające w wydziałowym Kole Naukowym Historii Prawa, Administracji i Myśli Politycznej. Wygłoszone referaty to: Brak wiadomości to dobra wiadomość? Jaką rolę niesie za sobą informacja? (Anna GYURKOVICH), Ochrona informacji niejawnych oraz dostęp do informacji niejawnych (Iga SEMPOWICZ), Jak Rosjanie postrzegają konflikt – aspekt psychologiczny (Luiza CZESZYŃSKA), Współczesne stosowanie tortur w kontekście wojny na Ukrainie (Oliwa RADKIEWICZ).
Organizatorami konferencji byli: Wydział Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie, Wydział Prawa i Nauk Społecznych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich Akademii Marynarki Wojennej, Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia w Zielonce, Stowarzyszenie Ruch Wspólnot Obronnych, The Police Academy of the Czech Republic in Prague, Henri Coanda Air Force Academy z Romania (Brasov), The College of European and Regional Studies of the Czech Republic. Organizatorom gratulujemy wartościowej konferencji, a naszym studentkom dziękujemy za ciekawe i merytoryczne wystąpienia.
PROJEKT „HISTORIA PAMIĘĆ, UPAMIĘTNIENIE"
W dniach 14 do 16 grudnia przeprowadzone zostały w ramach dofinasowaniu Samorządu Województwa Lubuskiego dla Studenckiego Koła Naukowego Historii Prawa, Administracji i Myśli Politycznej webinaria i warsztaty prowadzone przez prelegentki z Izraela związane z Uniwersytetem Bar Ilana w Izraelu oraz z Centrum „Mashmaut”: Leę Ganor, Hanę Oral, Inbal Raz.
Projekt obejmował siedem zadań realizowanych zdalnie lub hybrydowo w formie webinariów i warsztatów.
Koordynatorami projektu byli: dr Łuksza Budzyński, dr Joanna Lubimow
Nr zadania | Tytuł zadania | Osoba realizująca | Sposób realizacji |
I | Historia, pamięć, upamiętnianie i polityka – podstawowe pojęcia i pytania | Lea Ganor | zdalnie |
II | Związek Żydów Polskich – pamięć osobista i pamięć zbiorowa | Inbal Raz | hybrydowo |
III | Historia nie jest pisana – historię tworzą ludzie (David Ben Gurion): Rola kultury polskiej wśród Żydów, którzy wyemigrowali z Polski do Izraela w latach 1957, 1968 w ich tożsamości i wkładzie w państwo Izrael | Lea Ganor | zdalnie |
IV | Izraelskie Siły Obronne (IDF) a pamięć o holokauście – rola drugiego pokolenia (dzieci ocalałych z holokaustu) w podejmowaniu decyzji wojskowych | Hana Oren | hybrydowo |
V | Jak feniks z popiołów – ocaleni z holokaustu w XXI wieku – spotkanie z ocalałym z holokaustu – prelegent po polsku pilot w AIF (Izraelskie Siły Powietrzne) | Lea Ganor | zdalnie |
VI | Wojna po wojnie 1945-1948 – wojna osobista i wojna narodowa – wkład ocalałych z holokaustu w budowę państwa Izrael | Inbal Raz | hybrydowo (studenci na sali/prowadzący zdalnie) |
VII | Przełamywanie stereotypów. Studium przypadku | Hana Oren | hybrydowo (studenci na sali/prowadzący zdalnie) |
PROJEKT „HISTORIA PAMIĘĆ, UPAMIĘTNIENIE.docx
Sprawozdanie z działalności
Studenckiego Koła Naukowego Historii Prawa, Administracji i Myśli Politycznej
Studenckie Koło Naukowe Historii Prawa, Administracji i Myśli Politycznej zostało powołane na Wydziale Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego w maju 2019 roku. Pierwszą przewodniczącą koła została lic. Anna Płusa, wówczas studentka II roku II stopnia na kierunku administracja. Opiekunem koła został dr Karol Siemaszko.
Celem Koła jest pogłębianie wiedzy z zakresu historii prawa, administracji i myśli politycznej i rozwijanie warsztatu naukowego, a także wymiana poglądów na interesujące studentów tematy. Członkami koła mogą zostać studenci wszystkich kierunków prowadzonych na Wydziale, zainteresowani zagadnieniami z zakresu historii prawa, administracji i myśli politycznej.
Dotychczas zorganizowano spotkania członków koła, w maju, czerwcu, październiku, grudniu 2019 roku oraz w lutym 2020 roku. Pierwsze spotkanie w nowym roku akademickim 2020/2021 odbędzie się 8 października 2020 roku. W trakcie tego zebrania zostanie wybrany nowy przewodniczący koła.
Członkowie koła brali udział w przygotowaniach do Konferencji Naukowej „Polskie rewolucje i przełomy. Od konfederacji barskiej po rok 1989”. Termin konferencji został przesunięty z kwietnia bieżącego roku na listopad z uwagi na epidemię COVID – 19.
Członek koła Anna Rogalska w roku akademickim 2019/2020 przygotowała artykuł „Misja urzędnika publicznego. Od koncepcji dobra wspólnego do Public governance”, który został złożony do czasopisma „Studia Administracji i Bezpieczeństwa”. Artykuł uzyskał pozytywne recenzje i zostanie opublikowany w kolejnym numerze czasopisma. Członek koła studentka Natalia Cybul (kierunek Kryminologia Stosowana) roku 2019/2020 pracowała artykułem poświęconym poglądom C. Lombroso na przestępczość kobiet. Artykuł w założeniu ma stanowić część tomu pokonferencyjnego.
W roku akademickim 2020/2021 członkowie koła planują rozpocząć projekt opracowania „Małego pitavala gorzowskiego” zawierającego zbiór najciekawszych spraw karnych rozpoznanych przez Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim w latach 1945 – 1950. W założeniu projekt ten ma przyczynić się do przybliżenia i spopularyzowania wiedzy na temat powojennego sądownictwa w Gorzowie Wielkopolskim i jego orzecznictwa. Zamierzeniem członków koła w dłuższej perspektywie czasowej jest przygotowanie w/w materiałów do publikacji.
Dr Karol Siemaszko
Opiekun koła
Spotkanie organizacyjne - ogłoszenie
Regulamin Studenckiego Koła Naukowego Historii Prawa, Administracji i Myśli Politycznej
Skład Koła naukowego:
Prezes – Katarzyna Florczak
W-ce Prezes – Oliwia Radkiewicz
Sekretarz – Kacper Maciaszek
Skarbnik – Olaf Bernat
Studenckie koło Nauk Prawnych < K – Lex> zostało wpisane do rejestru studenckich kół naukowych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w grudniu 2005 r. Studenci zrzeszeni w Kole byli m.in. organizatorami w 2006 r. debaty na temat uprawnień Policji
w państwie demokratycznym, z udziałem m.in. reprezentantów Prokuratury oraz uczniów gorzowskich szkół średnich. W 2009 r., w związku z uruchomieniem studiów 1 stopnia na kierunku <Bezpieczeństwo Narodowe>, Koło rozszerzyło swój profil działalności co znalazło wyraz w zatwierdzonej przez Rektora PWSZ zmianie nazwy na – Studenckie Koło Nauk Prawnych i Bezpieczeństwa Narodowego. W nowej formule, w 2010 r. studenci zorganizowali m.in. konkurs wiedzy o Konstytucji RP dla uczniów szkół średnich, a także
10 grudnia 2010 r. w Światowym Dniu Praw Człowieka organizowali zbieranie podpisów
o uwolnienie więźniów sumienia w wybranych państwach, m.in. w sprawie pani Aung San Suu Kyi z Birmy (Myanma), przywódczyni opozycyjnej, zdelegalizowanej przez reżim wojskowy Narodowej Ligi na rzecz Demokracji (NLD), przebywającej do 2012 r. w areszcie domowym. Członkowie Koła w tym samym roku byli także obserwatorami na rozprawie
w Trybunale Konstytucyjnym RP w Warszawie. W roku 2011 Koło było organizatorem spotkania z żołnierzami jednej z kolejnych zmian Polskiego Kontyngentu Wojskowego
w ramach operacji ISAF (pod egidą Sojuszu Północnoatlantyckiego) w Islamskiej Republice Afganistanu. Odbyli także wyjazd studyjny do Wędrzyna, zapoznając się z aktualnym przeznaczeniem szkoleniowym terenów poligonowych oraz informacją o skutkach pobytu do 1992 r. armii radzieckiej/ rosyjskiej. W 2013 r. studenci zrzeszeni w Kole pomagali
w zorganizowaniu I forum Administracji, a w jego ramach cyklu o Ochronie Praw Człowieka
i Podstawowych Praw Wolności z 1950 r. W 2014 r. Koło było organizatorem seminarium dotyczącego funkcjonowania w praktyce regulacji zawartych w Ustawie o ochronie praw zwierząt w 1997 r., z udziałem osób z terenu miasta Gorzowa Wlkp. zajmujących się tą tematyką. W marcu 2015 r. studenci zorganizowali seminarium dotyczące wolności religijnej w Polsce i na świecie, a w kwietniu 2015 r. partycypowali w studenckiej części ogólnopolskiej konferencji naukowej poświęconej różnym wymiarom bezpieczeństwa, organizowanej przez Wydział Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego naszej
Uczelni - w charakterze referentów. Niezależnie od powyżej opisanych inicjatywy,
- aspektem o istotnej doniosłości w funkcjonowaniu Koła, jest działalność samokształceniowa należących do niego studentek oraz studentów.
Od listopada 2019 r. prezesem SKNP i BN jest Katarzyna Florczak,
wiceprezesem - Oliwia Radkiewicz, sekretarzem - Kacper Maciaszek, a skarbnikiem – Olaf Bernat
W działalności Koła - jak dla całej Uczelni - problematyczna z wielu względów była i pozostaje kwestia pandemii koronawirusa COVID-19. Doprowadziło to w roku akademickim 2020/2021 do konieczności zrezygnowania z wielu planów zarządu Koła związanych m.in z przeprowadzeniem już przygotowanych koncepcyjnie seminariów dotyczących wybranych aspektów bezpieczeństwa. Trzeba podkreślić uczestnictwo Prezes Koła Katarzyny Florczak i innych członków zarządu w przeprowadzonej w zdalnej formie kontroli kierunku <Bezpieczeństwo Narodowe>, przez Zespół Kontrolny Polskiej Komisji Akredytacyjnej, pod koniec października 2020 roku. We wspomnianym wyżej odmiennym od wszystkich dotychczasowych lat akademickich, istotnego znaczenia nabrała działalność samokształceniowa członkiń oraz członków Koła. Dużą rolę odegrała w tym m.in. otwartość Biblioteki Głównej im. Elizy Orzeszkowej AJP - na propozycje studentów zakupu potrzebnych do studiowania podręczników i monografii naukowych. Prezes Katarzyna Florczak pozostawała w całym okresie zdalnego studiowania w stałym kontakcie
z pozostałym składem zarządu.
W roku akademickim 2021/2022 kontynuowana jest działalność samokształceniowa osób związanych z działalnością Koła. Planowane są przedsięwzięcia związane z promocją obu kierunków znajdujących się w głównym polu zainteresowania SKNPiBN, czyli <Administracji> oraz <Bezpieczeństwa Narodowego> prowadzonych na Wydziale Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego Akademii im. Jakuba z Paradyża
w Gorzowie Wielkopolskim.
Od początku działalności Koła jego opiekunem jest dr hab.prof. nadzw. Paweł Adrian Leszczyński, kierownik Katedry Problemów Bezpieczeństwa Europy Północnej
i Środkowo-Wschodniej na Wydziale Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego Uczelni.
Opracował: Paweł A. Leszczyński