
OFERTA EDUKACJYJNA NA ROK AKADEMICKI 2022/2023
KIERUNEK – FILOLOGIA
STUDIA I stopnia
w zakresie:
1. języka angielskiego, specjalizacje: nauczycielska, translatorska,
2. języka angielskiego od podstaw, specjalizacje: nauczycielska, translatorska,
3. języka niemieckiego, specjalizacje: nauczycielska, translatorska,
4. języka niemieckiego od podstaw, specjalizacje: nauczycielska, translatorska.
KIERUNEK – FILOLOGIA
STUDIA II stopnia
w zakresie
1. języka angielskiego, specjalizacje: nauczycielska, translatorska,
2. języka niemieckiego, specjalizacje: nauczycielska, translatorska.
KIERUNEK – FILOLOGIA POLSKA
STUDIA I stopnia
Specjalności:
1. nauczycielska z nauczaniem języka polskiego jako obcego i drugiego,
2. nauczycielska z logopedią,
3. nauczycielska z komunikacją medialną,
KIERUNEK - FILOLOGIA POLSKA
STUDIA II stopnia
Specjalności:
1. nauczycielska,
2. komunikacja medialna,
3. kulturoznawcza.
KIERUNEK - KOMUNIKACJA MEDIALNA I SPOŁECZNA
STUDIA I stopnia
Specjalności:
1. dziennikarstwo,
2. nowe media.
KIERUNEK - PEDAGOGIKA
STUDIA I stopnia
w zakresie
1. pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z asystentem rodziny,
2. pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z arteterapią.
KIERUNEK - PEDAGOGIKA
STUDIA II stopnia
w zakresie:
1. terapii pedagogicznej,
2. logopedii szkolnej.
KIERUNEK - PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
STUDIA jednolite magisterskie
KARTY PRZEDMIOTÓW JĘZYK NIEMIECKI
Karty przedmiotów Filologia I stopien JN.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW JĘZYK NIEMIECKI OD PODSTAW
Karty przedmiotów Filologia I stopien JNP.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA
Program studiów na kierunku filologia II stopień.pdf
Plan studiów stacjonarnych filologia, JA II stopień.pdf 2021-2023, 2022-2024
Plan studiów niestacjonarnych filologia, JA II stopień.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów filologia angielska II stopień.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk Filologia II stopień.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA
Program studiów na kierunku filologia II stopień.pdf
Plan studiów stacjonarnych filologia II stopień JN 2022-2024.pdf
Plan studiów niestacjonarnych filologia, JN II stopień.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów filologia JN II stopień 2022-2024.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk filologia II stopień.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA POLSKA 2022-2025
Program studiów na kierunku filologia polska I stopień 2022-2025.pdf
Plan studiów stacjonarnych FP I stopień 2022-2025.xlsx
Plan studiów niestacjonarnych FP I stopień 2022-2025.xlsx
KARTY PRZEDMIOTÓW:
KARTY PRZEDMIOTÓW FPI 2022.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk FP I od 2022.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA POLSKA 2021-2024
Pogram studiow na kierunku FP I stopien 2021-2024.pdf
Plan studiow stacjonarnych FP I stopien 2021-2024.pdf
Plan studiow niestacjonarnych FP I stopien 2021-2024.pdf
Regulamin praktyk FP I od 2021.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
KARTY PRZEDMIOTÓW FP I stopień 2021-2024.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk FP I od 2021.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA POLSKA 2020-2023
Pogram studiow na kierunku FP I stopien 2020-2023.pdf
Plan studiow stacjonarnych FP I stopien 2020-2023.pdf
Plan studiow niestacjonarnych FP I stopien 2020-2023.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
KARTY PRZEDMIOTÓW FP I stopień 2020-2023.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk Filologia polska I stopien od 2020.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA POLSKA II STOPNIA 2022-2024
Program studiow na kierunku FP II stopien 2022-2024.pdf
Plan studiów stacjonarnych FP II stopien 2022-2024.pdf
Plan studiów niestacjonarnych FP II stopien 2022-2024.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów Filologia polska II stopien 2022-2024.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk FP II od 2021.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA POLSKA II STOPNIA 2021-2023
Program studiow na kierunku FP II stopien 2021-2023.pdf
Plan studiów stacjonarnych FP II stopien 2021-2023.pdf
Plan studiów niestacjonarnych FP II stopien 2021-2023.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów Filologia polska II stopien 2021-2023.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk FP II od 2021.pdf
PROGRAM STUDIÓW - kierunek FILOLOGIA POLSKA II STOPNIA 2020-2022
Program studiow na kierunku FP II stopien 2020-2022.pdf
Plan studiów stacjonarnych FP II stopien 2020-2022.pdf
Plan studiów niestacjonarnych FP II stopien 2020-2022.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów Filologia polska II stopien 2020-2022.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk Filologia polska II stopien.pdf
PROGRAM STUDIÓW-kierunek KOMUNIKACJA MEDIALNA I SPOŁECZNA
R.A. 2020-2023, 2021-2024, 2022-2025
Program studiów na kierunku KMiS I stopień.pdf
Plan studiów stacjonarnych KMiS I stopień.pdf
Plan studiów niestacjonarnych KMiS I stopień.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów KMiS I stopień.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
PROGRAM STUDIÓW-kierunek PEDAGOGIKA 2020-2023, 2021-2024, 2022-2025
Program studiów na kierunku pedagogika I stopień.pdf
Plan studiów stacjonarnych pedagogika I stopień.pdf
Plan studiów niestacjonarnych pedagogika I stopień.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów pedagogika I stopień.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
Regulamin praktyk pedagogika I stopień.pdf
PROGRAM STUDIÓW-kierunek PEDAGOGIKA II STOPNIA
Program studiów na kierunku pedagogika II stopień.pdf
Plan studiów stacjonarnych pedagogika II stopień.pdf
Plan studiów niestacjonarnych pedagogika II stopień.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
Karty przedmiotów pedagogika II stopień.pdf
REGULAMIN PRAKTYK:
PROGRAM STUDIÓW-kierunek PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA jednolite studia magisterskie
Program studiów na kierunku PPiW.pdf
Plan studiów stacjonarnych PPiW.pdf
Plan studiów niestacjonarnych PPiW.pdf
KARTY PRZEDMIOTÓW:
REGULAMIN PRAKTYK:
Uczelniany koordynator ds. nauczania zdalnego
dr inż. Łukasz Lemieszewski
Koordynator ds. nauczania zdalnego na Wydziale Humanistyczny
dr Aneta Baranowska
gab. 111 ul. Teatralna 25
Instrukcja dotycząca platformy MS Teams oraz LMS:
System zarzadzania jakością kształcenia
w Akademii im. Jakuba z Paradyża.
W trosce o najwyższą jakość kształcenia i umacnianie pozycji naszej Uczelni Senat Akademii im. Jakuba z Paradyża wprowadził Uchwałą Nr 77/0101/2019 z dnia 1 października 2019 r. Uczelniany System Zapewniania Jakości Kształcenia.
Zakres działania Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia obejmuje w szczególności:
- przygotowanie jednolitych zasad i procedur budowy programów studiów zgodnych z Polską Ramą Kwalifikacji;
- opracowanie metod weryfikacji programów studiów, w tym: organizacji
i warunków realizacji zajęć dydaktycznych, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji osiąganych przez studenta efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych; - opracowania metod doskonalenia programów studiów;
- analizę warunków i trybu rekrutacji na studia;
- opracowanie procedur zapobiegania i wykrywania plagiatów;
- analizę jakości procesu kształcenia;
- sprawdzanie i opracowanie metod doskonalenia jakości obsługi administracyjnej procesu dydaktycznego;
- badanie kariery zawodowej absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej;
- analiza na kierunkach studiów o profilu praktycznym dostosowania efektów uczenia się do potrzeb rynku pracy;
- doskonalenie kadry dydaktycznej w zakresie umiejętności pedagogicznych
i wiedzy merytorycznej; - monitorowanie mobilności studentów i nauczycieli akademickich.
Strukturę organizacyjną Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia stanowią:
- Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia, do którego zadań należy w szczególności:
- merytoryczne wsparcie i monitoring funkcjonowania Wydziałowych Zespołów ds. Jakości Kształcenia i Wydziałowych Zespołów ds. Programów Studiów;
- opracowanie jednolitych procedur służących zapewnianiu i doskonaleniu jakości kształcenia;
- przedstawianie Rektorowi propozycji działań mających na celu doskonalenie procesu kształcenia.
- Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia, odpowiadający za:
- wdrażanie w wydziałach opracowanych przez Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia procedur służących zapewnianiu jakości kształcenia na poszczególnych kierunkach studiów;
- przedstawienie dziekanowi propozycji działań mających na celu podnoszenie jakości kształcenia na wydziale i monitorowanie tych działań;
- przedstawianie corocznych sprawozdań z efektów działania systemu zapewniania jakości kształcenia na wydziale.
- Wydziałowy Zespół ds. Programów Studiów, którego zadania to:
- analizowanie programów studiów na poszczególnych kierunkach prowadzonych na wydziale;
- weryfikacja efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osiąganych przez studenta na poszczególnych kierunkach studiów;
- przedkładanie dziekanowi oceny efektów uczenia się, która stanowi podstawę doskonalenia programu studiów na poszczególnych kierunkach studiów.
- Zespół ds. Monitoringu Kariery Zawodowej Absolwentów, do którego zadań należy w szczególności:
- badanie kariery zawodowej absolwentów AJP;
- badanie opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów AJP do pracy zawodowej;
- badanie dostosowania efektów uczenia się osiągniętych przez absolwentów AJP do potrzeb rynku pracy.
Wewnętrze akty prawne ustanawiające Uczelniany System Zapewniania Jakości Kształcenia:
- Uchwała Nr 61/000/2016 senatu AJP z dnia 20 grudnia 2016 w sprawie wprowadzenia Polityki jakości kształcenia w Akademii im. Jakuba z Paradyża zmieniona Uchwałą Nr 47/000/2020 z dnia 22 września 2020;
- Zarządzenie Nr 77/000/2019 Rektora AJP z dnia 1 października 2019 w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
- Zarządzenie Nr 103/0101/2020 Rektora AJP z dnia 8 grudnia 2020 w sprawie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia.
- Zarządzenie Nr 147/0101/2017 Rektora AJP z dnia 27 listopada 2017 w sprawie powołania Zespołu ds. Monitoringu Kariery Zawodowej Absolwentów Akademii im. Jakuba z Paradyża.
W celu zapewniania jakości kształcenia w Akademii Jakuba z Paradyża w szczególności wykorzystywane są następujące procedury:
Procedura tworzenia i doskonalenia programów studiów i studiów podyplomowych.
Wewnętrze akty prawne:
- Uchwała Nr 45/000/2020 Senatu AJP z dnia 23 czerwca 2020 w sprawie wytycznych dotyczących wymagań w zakresie tworzenia i doskonalenia programów studiów w AJP.
- Zarządzenie Nr 96/0101/2019 Rektora AJP z dnia 12 listopada 2019 w sprawie tworzenia, przekształcania i znoszenia kierunków studiów w AJP.
- Uchwała Nr 72/000/2019 Senatu AJP z 22 października 2019 w sprawie wytycznych w zakresie opracowywania programów studiów podyplomowych
i kursów w AJP.
Procedura oceny okresowej nauczycieli akademickich, w tym na podstawie hospitacji i ewaluacji.
Wewnętrze akty prawne:
- Zarządzenie Nr 99/0101/2019 Rektora AJP z dnia 28 listopada 2019 w sprawie kryteriów i trybu awansowania nauczycieli akademickich Akademii im. Jakuba z Paradyża.
- Uchwała Nr 3/000/2020 Senatu AJP z dnia 21 stycznia 2020 w sprawie opinii dotyczącej kryteriów oceny okresowej dla poszczególnych grup pracowników
i rodzajów stanowisk oraz tryb i podmiot dokonujący oceny okresowej w AJP. - Zarządzenie Nr 6/0101/2020 Rektora AJP z dnia 24 stycznia 2020 w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny okresowej nauczycieli AJP.
- Zarządzenie Nr 7/0101/2020 Rektora AJP z dnia 24 stycznia 2020 w sprawie Komisji ds. Oceny Okresowej AJP.
Procedura weryfikacji efektów uczenia się i oceny jakości zajęć dydaktycznych (ankietyzacja).
Wewnętrze akty prawne:
- Zarządzenie Nr 72/0101/2020 Rektora AJP z 29.09.2020 w sprawie powołania Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia oraz wydziałowych zespołów ds. programów studiów na Wydziale Humanistycznym.
Procedura przyporządkowania kierunków studiów do dyscyplin naukowych.
Wewnętrze akty prawne:
- Zarządzenie Nr 81/0101/2018 Rektora AJP z dnia 17 września 2018 w sprawie informacji o uprawianej dyscyplinie naukowej zmienione Zarządzeniem Nr 60/0101/2020 z dnia 1 września 2020.
2. Uchwała Nr 17/000/2019 Senatu AJP z dnia 19 marca 2019 w sprawie przyporządkowania kierunków studiów prowadzonych w AJP do dyscyplin naukowych zmieniona Uchwałą Nr 6/000/2019 z dnia 24 września 2019 zmieniona Uchwałą Nr 70/000/2019 z dnia 22 października 2020.
Procedura rekrutacji na studia, w tym sposób potwierdzania efektów uczenia się poza systemem studiów.
Wewnętrze akty prawne:
Rekrutacja na rok akademicki 2022/2023
Rekrutacja na rok akademicki 2021/2022
- Uchwała Nr 8/000/2020 Senatu AJP z dnia 23 czerwca 2020 w sprawie warunków i trybu rekrutacji na pierwszy rok studiów w roku akademickim 2021/2022 zmieniona Uchwałą Nr 54/000/2020 z dnia 24 listopada 2020 zmieniona Uchwałą Nr 11/000/2021 z dnia 16 lutego 2021.
- Zarządzenie Nr 7/0101/2021 Rektora AJP z dnia 16 lutego 2021 w sprawie limitu przyjęć na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie w AJP w roku akademickim 2021/2022.
Procedura dotycząca organizacji i zasad zaliczania praktyk studenckich.
Wewnętrze akty prawne:
- Zarządzenie Nr 26/0101/2021 Rektora AJP z dnia 27 kwietnia 2021 w sprawie zasad organizowania, odbywania i zaliczania studenckich praktyk zawodowych w Akademii im. Jakuba z Paradyża.
- Wydziałowe Regulaminy studenckich praktyk zawodowych.
Procedura dyplomowania, w tym procedura wykorzystania Jednolitego Systemu Antyplagiatowego.
Wewnętrze akty prawne:
20210901151312_34-21 ZR Nowe prace dyplomowe i egzaminy dyplomowy.pdf
Procedura monitorowania losów zawodowych absolwentów.
Wewnętrze akty prawne:
1. Zarządzenie Nr 147/0101/2017 Rektora AJP z dnia 27 listopada 2017 w sprawie powołania Zespołu ds. Monitoringu Kariery Zawodowej Absolwentów Akademii im. Jakuba z Paradyża.
Procedura pobierania opłat za usługi edukacyjne i dokumenty związane z tokiem studiów.
Wewnętrze akty prawne:
1. Zarządzenie Nr 11/0101/2021 Rektora AJP z dnia 16 marca 2021 w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne na studiach stacjonarnych
i niestacjonarnych dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2021/2022.
Kierunek filologia polska studia I i II stopnia o profilu ogólnoakademickim
rok akademicki 2022/2023
Konwent Wydziału Humanistycznego
Konwent Wydziału jest organem doradczym i wspierającym działania dziekana w zakresie wykonywania zadań Wydziału.
Do kompetencji Konwentu należy:
- wyrażanie opinii o kierunkach działania Wydziału;
- wspieranie rozwoju i promowanie Wydziału;
- wyrażanie opinii w sprawach dotyczących współpracy Wydziału z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
w tym z interesariuszami zewnętrznymi, w zakresie programów studiów, modułów studiów, studiów podyplomowych, kursów i szkoleń, a także praktyk i stażów studenckich;
- proponowanie tematów prac dyplomowych;
- współpraca w zakresie realizacji projektów, w tym naukowych i badawczych, konferencji i seminariów;
- wyrażanie opinii w innych sprawach przedłożonych przez dziekana.
Skład Konwentu:
1. mgr Elżbieta Anacka - Dyrektor Miejskiego Przedszkola Integracyjnego nr 27 w Gorzowie Wielkopolskim
2. mgr Iwona Bartnicka - Kierownik Działu Kultury Filmowej Kina 60 Krzeseł
3. mgr Piotr Bednarek - Redaktor Naczelny Radia Zachód
4. mgr Mariusz Biniewski - Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Gorzowie Wielkopolskim
5. mgr Marta Liberkowska - Dyrektor Wydziału Promocji i Informacji Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
6. mgr Anna Mikołajczak - Zastępca Dyrektora Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych
7. mgr Ewa Rawa - Lubuski Kurator Oświaty
8. dr hab. Dariusz Rymar - Dyrektor Archiwum Państwowego w Gorzowie Wielkopolskim
9. mgr Sławomir Szenwald - Dyrektor Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Zbigniewa Herberta w Gorzowie Wielkopolskim
10. mgr Barbara Tymszan - Kierownik Biblioteki Pedagogicznej w Gorzowie Wielkopolskim
11. mgr Leszek Weichert - Dyrektor Szkoły Podstawowej Katolickiego Stowarzyszenia Wychowawców im. Piotra Jerzego Frassatiego w Gorzowie Wielkopolskim
12. mgr Radosław Wróblewski - Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim
13. prof. AJP dr hab. Agnieszka Niekrewicz - Dziekan Wydziału Humanistycznego
14. dr Jolanta Gebreselassie - Prodziekan Wydziału Humanistycznego
15. prof. dr hab. Elżbieta Skorupska-Raczyńska - JM Rektor AJP, Kierownik Zakładu Języka Polskiego
16. dr Joanna Bobin - Kierownik Zakładu Języka Angielskiego
17. dr Joanna Dubiec-Stach - Kierownik Zakładu Języka Niemieckiego
18. dr Bożena Majewicz - Kierownik Zakładu Edukacji
Na Wydziale Humanistycznym Zarządzeniem Nr 72/0101/2020 Rektora z dnia 29 września 2020 r. i zmieniony Zarządzeniem nr 73/0101/2021 Rektora Akademii im. Jakuba z Paradyża z siedziną w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 28 września 2021 r. powłany został Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształceniam, który wykonuje zadania, o których mowa w § 8 ust. 9 Zarządzenia Nr 77/0101/2019 Rektora AJP z dnia 1 października 2019 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia, w szczególności:
- monitoruje i analizuje jakość kształcenia na kierunkach prowadzonych na Wydziale;
- podejmuje działania mające na celu doskonalenie jakości kształcenia;
- przeprowadza ewaluację jakości kształcenia;
- analizuje wyniki ankietyzacji jako elementu mechanizmów monitorujących jakość kształcenia;4) analizuje wyniki ankietyzacji jako elementu mechanizmów monitorujących jakość kształcenia;
- monitoruje wyniki weryfikacji samodzielności i okresowej oceny jakości prac dyplomowych;
- analizuje wykorzystywanie nowoczesnych i zróżnicowanych metod kształcenia;
- przeprowadza, po zasięgnięciu opinii wydziałowego zespołu ds. programów studiów określonego kierunku studiów, okresową ocenę i analizę programów kształcenia oraz ich opisów w postaci efektów uczenia się;
- analizuje opinie interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych odnośnie systemu zapewniania jakości kształcenia;
- analizuje zasoby bazy dydaktycznej wykorzystywanej w procesie kształcenia;
- wdraża w wydziałach opracowane przez UZJK procedury służące zapewnianiu jakości kształcenia na poszczególnych kierunkach studiów;
- przedstawia dziekanowi propozycje działań mających na celu podnoszenie jakości kształcenia na wydziale i monitorowanie tych działań;
- przedstawia coroczne sprawozdania z efektów działania systemu zapewniania jakości kształcenia na wydziale.
SPRAWOZDANIA Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁOWEGO ZESPOŁU DO SPRAW JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
WZJK sprawozdanie za rok 2019-2020.docx
Wyniki ankietyzacji zajęć dokonywanej przez studentów Wydziału Humanistycznego
Rok akademicki 2021/2022
Wyniki ankietyzacji sem. zimowy 2021-2022.pdf
Wyniki ankietyzacji sem. letni 2021-2022.pdf
Rok akademicki 2020/2021
Wyniki ankietyzacji sem. zimowy 2020-2021.pdf
Wyniki ankietyzacji sem. letni 2020-2021.pdf
Rok akademicki 2019/2020
Wyniki ankietyzacji sem. zimowy 2019-2020.pdf
Wyniki ankietyzacji sem. letni 2019-2020.pdf
Koordynator ds. kształcenia zdalnego na Wydziale Humanistyczny
dr Aneta Baranowska
gab. 111 ul. Teatralna 25