Wnioski o świadczenia pomocy materialnej

Wnioski o świadczenia pomocy materialnej wraz z załącznikami można składać w Sekcji Dziekanatów bud. 7 pokój 2, od pon. do piątku w godz. od 8.00 do 12.00 oraz w soboty zjazdowe od 9.00 do 13.00 lub w Kancelarii Głównej ul. Fryderyka Chopina 52, bud.7 pokój 14. Termin posiedzenia Komisji Stypendialnej – listopad 2025.

Wnioski złożone po posiedzeniu Komisji Stypendialnej będą rozpatrywane na kolejnych posiedzeniach tej Komisji, w ramach pozostałych środków finansowych.

1. Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego zał. nr 1 wniosek-o-stypendium-socjalne.doc

wraz z załącznikami:

 – oświadczenie o nieprowadzeniu gospodarstwa domowego z rodzicami, zał. nr 2 do Regulaminu – oświadczenie o nieprowadzeniu gospodarstwa domowego z rodzicami.doc

 – oświadczenie o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zał. nr 3 oświadczenie-o-wysokości-składki-zdrowotnej.doc

– oświadczenie o działalności gospodarczej – ryczałt, karta podatkowa, zał. nr 4  oświadczenie-o-działalności-gospodarczej-ryczałt-karta-podatkowa.doc

– oświadczenie o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zał. nr 5 oświadczenie-o-dochodzie-niepodlegającym-opodatkowaniu-podatkiem-dochodowym.doc

Student może ubiegać się o zwiększenie stypendium socjalnego z uwagi na:

  • zamieszkanie w Domu Studenckim
  • sieroctwo studenta, który nie ukończył 26. roku życia – kserokopie aktów zgonu rodziców.

Z uwagi na zmianę składu rodziny lub wysokości dochodu w trakcie roku akademickiego – wniosek o ponowne przeliczenie dochodu, zał. nr 6 wniosek-o-ponowne-przeliczenie-dochodu.doc

UWAGA! Student, którego dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 823 zł netto miesięcznie dołącza do wniosku o stypendium socjalne zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej albo z centrum usług społecznych o korzystaniu w roku 2024 ze świadczeń pomocy społecznej przez niego lub przez członków jego rodziny.

2. Wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych zał. nr 7 wniosek-o-stypendium-dla-osób-niepełnosprawnych.doc

3. Wniosek o zapomogę zał. nr 8 wniosek-o-zapomogę.doc

4. Wniosek o stypendium Rektora  zał. nr 9 wniosek-o-stypendium-Rektora.doc
    Wniosek o stypendium Rektora dla tegorocznych maturzystów – laureatów olimpiad i medalistów sportowych zał. nr 10 wniosek-o-stypendium-Rektora-dla-laureatów-i-medalistów.doc

5. Oświadczenie obywatela Ukrainy o sytuacji rodzinnej i majątkowej (dotyczy osób przybyłych z Ukrainy do Polski od dnia 24 lutego 2022) zał. nr 11 oświadczenie-obywatela-Ukrainy-o-sytuacji-rodzinnej-i-majątkowej.doc

 UWAGA! KAŻDY STUDENT/STUDENTKA ubiegający się o świadczenie składa oświadczenie studenta o liczbie rozpoczętych semestrów zał. nr 12 oświadczenie-studenta.doc

Szczegółowych informacji i pomocy przy składaniu wniosków udzielają pracownicy Działu Kształcenia z Sekcją Dziekanatów tel. 95-721-60-90, 95-721-60-18, 95-721-60-82, 95-721-60-97, 95-721-60-41.

Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o stypendium socjalne w roku akademickim 2025/2026

Dokumenty obowiązkowe do wniosku o stypendium socjalne:

1. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodach za rok 2024 studenta i członków rodziny (bez względu, czy dochód był wykazywany);

2. zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych/lub pracodawcy/zleceniodawcy lub oświadczenie studenta i członków rodziny o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne
w roku 2024 – zał. nr 3;

3. oświadczenie studenta i członków rodziny o prowadzeniu bądź nieprowadzeniu działalności gospodarczej w 2024 r. – zał. nr 4. W przypadku osób prowadzących działalność należy wykazać sposób opodatkowania i dołączyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego zawierające informacje o:

  • roku podatkowym, którego zaświadczenie dotyczy,
  • danych płatnika, którego dotyczy zaświadczenie, w tym: imię, nazwisko, nr PESEL,
  • formie opłacanego podatku,
  • wysokości przychodu i stawce podatku (w przypadku opłacania podatku w formie ryczałtu),
  • wysokości zapłaconego podatku (w przypadku opłacania podatku w formie karty podatkowej);

4. oświadczenie o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu: alimenty, gospodarstwo rolne i inne – zał. nr 5,

5. załącznik nr 12 – oświadczenie studenta ubiegającego się o świadczenie pomocy materialnej.

Ponadto do wniosku należy dołączyć, odpowiednio do sytuacji rodzinnej:

1. zaświadczenie z Urzędu Gminy o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego w 2024 r. w ha przeliczeniowych;

2. kopie aktów urodzenia rodzeństwa lub dzieci studenta;

3. zaświadczenia ze szkół o nauce rodzeństwa lub dzieci studenta w szkołach ponadpodstawowych w roku szkolnym 2025/2026;

4. kopie aktów zgonu rodziców;

5. kopie odpisów prawomocnego wyroku sądu orzekającego rozwód, separację, wysokość przyznanych alimentów, a w przypadku nieotrzymywania alimentów – potwierdzenie egzekucji od komornika/decyzję o przyznaniu świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

6. zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej lub centrum usług społecznych o korzystaniu w roku 2024 ze świadczeń z pomocy społecznej przez studenta lub członków jego rodziny – w przypadku gdy dochód rodziny netto w przeliczeniu na jedną osobę miesięcznie nie przekracza 823 zł netto.

Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o stypendium dla osób z niepełnosprawnościami w roku akademickim 2025/2026

Dokumenty obowiązkowe do wniosku o stypendium dla osób z niepełnosprawnością:

1. Orzeczenie o posiadanym stopniu niepełnosprawności (oryginał do wglądu),

2. załącznik nr 12 – oświadczenie studenta ubiegającego się o świadczenie pomocy materialnej.

Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o stypendium Rektora w roku akademickim 2025/2026

Dokumenty obowiązkowe do wniosku o stypendium Rektora:

1. Potwierdzenie osiągnięć naukowych, artystycznych lub sportowych we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym uzyskanych za poprzedni rok akademicki (przy uzyskaniu wyróżniających wyników w nauce wystarczy we wniosku wpisać średnią ocen za poprzedni rok akademicki),

2. załącznik nr 12 – oświadczenie studenta ubiegającego się o świadczenie pomocy materialnej.

Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o zapomogę w roku akademickim 2025/2026

Dokumenty obowiązkowe do wniosku o zapomogę:

1. Dokumenty, zaświadczenia potwierdzające trudną sytuację życiową, w której znalazł się student (należy rozumieć przez to ogół warunków materialnych, rodzinnych, społecznych, zdrowotnych),

2. załącznik nr 12 – oświadczenie studenta ubiegającego się o świadczenie pomocy materialnej.

WNIOSKI STYPENDIALNE wraz z dokumentami można składać od 1 października 2025 r. w Sekcji Dziekanatów bud. 7 pokój 13, w godz. 8.00 do 12.00.

WNIOSKI dostępne na stronie www.ajp.edu.pl w zakładce STUDENCI/Stypendia i pomoc materialna oraz w Sekcji Dziekanatów.

Menu dostępności:

Kontrast

Zwiększ rozmiar tekstu

Zwiększ odstęp liter

Używaj czcionek przyjaznych dla dyslektyków

Powiększ kursor

Podświetlanie linków

Zatrzymywanie animacji

Resetuj ustawienia

Menu dostępności:
Kontrast
Zwiększ rozmiar tekstu
Zwiększ odstęp liter
Używaj czcionek przyjaznych dla dyslektyków
Powiększ kursor
Podświetlanie linków
Zatrzymywanie animacji
Resetuj ustawienia
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.